Sunday, November 20, 2011

Dia masih ingat

Teringat kisah masa form 3 dulu (kalau tak silap).Peristiwa kantoi baca majalah dengan warden.
Peraturan MATRI melarang majalah-majalah luar yang tidak berfaedah dibawa masuk.

Kejadian pertama,aku telah membaca majalah bola(berita bola je pun bukan komik) milik kawanku time kelas prep dan aku tak perasan warden datang ziarah kelas.Apa lagi,habis majalah tersebut dirampas.Beberapa minggu selepas itu,aku masih belum serik,sekali lagi aku kantoi.Kali ni kantoi lepas prep dan majalah(juga majalah bola) itu turut dirampas.Dalam fatrah yang dekat 2 kali aku kantoi.Aiseh…..entah apa malang nasib aku.Fobia sebentar selepas itu nak buat lagi.

Beberapa hari selepas itu warden tersebut yang merangkap ustaz Pengajian Islam masuk kelas.Sebelum beliau tamatkan kelas beliau ada sebut “tanda Allah sayang hambaNYA ialah apabila hambaNYA melakukan kesilapan Dia akan tunjuk sesuatu supaya kita tak buat kesilapan itu”(ayat lebih kurang)

Selesai kelas,beberapa kawan yang tahu tentang kejadian tersebut datang dekati aku dan berkata “Allah sayang dekat anta.tu pasal kantoi”
hmmm…

Hari ini,aku tak beberapa sihat.Mungkin disebabkan perubahan musim dan ditambah pula terkena hujan semalam.Mengalami sedikit flu(selsema).Nak tidur pun tak selesa kerana kesukaran untuk bernafas.

Hanya mampu bertahan sesi round pagi dengan doktor sahaja dan tak larat nak masuk kelas petang.Selalunya kelas petang jarang ambil kedatangan.Aku pun terus balik tanpa hadirkan diri dan member aku cakap doktor ambil kedatangan kelas petang tadi.
Apa nak jadi…time aku datang tak pula ambil kehadiran.

baca link ni.artikel menarik dari langitilahi untuk para pendosa.serius agak terkesan dengan artikel  ni.

P10606112nd time went to Petra after the first time on dec 2008.Nothing is changed except….

masa siang yang pendek banyak dihabiskan di hospital.tak pasti bila masa untuk beriadhah.dah beberapa minggu tak jogging.
saat ni baru merindui hospital basmah.Keluar dekat 8.30am pun ok lagi.Sekarang sebelum 7.30 kena keluar rumah dah.

No comments:

Post a Comment

komen dan pendapat amat dialu-alukan..