Thursday, November 17, 2011

Segan ana dgn enta

DSCN2965setelah bermalam di padang pasir Sahara,Morocco [winter 2010]

DSCN3200
jalan-jalan dalam keadaan hujan di Ankara,Turkey [summer 2010]

Sejak akhir-akhir ni Irbid makin panas walaupun sekarang winter.Masyarakat melayu Irbid sibuk berbincang mengenai kewujudan NGO.Tambahan pula ada ruang facebook yang disediakan Permai,memang tidak disia-siakan oleh ahli untuk bersuara dan memberi pandangan.

Biarlah mereka berbincang.Malas nak ambil tahu sangat.Buat apa kita bercakap tentang amal orang lain padahal amal sendiri pun terbanyak sangat compang-campingnya.Di akhirat kelak yang akan disoal tentang amal kita bukan tentang amal orang lain.Banyak lagi perkara penting yang perlu diutamakan berbanding bercakap tentang perbezaan.Kuffar bergelak ketawa melihat kita sesama muslim berbalah.
Insya Allah jika kita semua punya matlamat yang sama,yakinlah kita akan bertemu juga suatu hari nanti.

Apa kaitan gambar diatas dengan ayat diatas.Tiada kena mengena sangat pun.Cuma baru-baru ni ada junior-junior yang bertanyakan tentang pengalaman berjalan.Tetiba teringat dengan seorang rakan berjalan semasa tahun 2 dahulu,Muhammad Hashemi Dahlan.

Masa tahun 2 aku agak banyak bersama dengannya.Masa aku kena pegi mukhayyam Palestin Irbid aku ajak dia.Masa dia jadi pengarah miniclinic dia minta aku jadi ajk dia.Apabila pergi bermusafir ke Morocco dan Turki pun kami pergi bersama.

Tak kusangka teman jejalan dulu sekarang dah jadi Pengerusi ISMA Jordan.Masa untuk aku bersembang-sembang dengannya pun dah berkurang sejak jadi orang besar ni.Salute lah.Nanti dah jadi orang besar apabila balik Malaysia jangan lupa teman sekampus ni.Semoga terus thabat atas jalan yang dipilih.

Segan ana dengan enta :D

No comments:

Post a Comment

komen dan pendapat amat dialu-alukan..