Wednesday, October 26, 2011

Optimis

Banyak hal selalunya aku bersikap pesimis.Buat kali ini aku cuba bersikap optimis dan kesannya agak kecewa apabila tak berlaku as expected.

Ingatkan mudah dan confirm dapat.Tapi memang benarlah kata orang,hanya mereka yang terpilih sahaja yang dapat pergi.Kalau TUAN nya tak mengizinkan untuk pergi apa lagi yang mampu kita buat.

Ikut plan asal bertolak ke Makkah hujung bulan 10.Tapi hingga sekarang 26 oktober masih belum dapat confirmation.Tinggal hanya beberapa hari lagi.Dahla selepas ini hingga akhir bulan aku akan jarang berada dirumah untuk dapatkan update terkini melalui internet.

Kemungkinan besar dengar dari banyak mulut tak jadi.Erm tak mengapalah.Cuba belajar menerima hakikat.Allah menangguhkan hasrat mungkin sebab diri ini belum bersedia dan jika pergi juga sia-sia.
Semoga masih ada harapan dan peluang…..

Dalam post lepas yg bertarikh 17 oktober aku ada tulis kalau tak jadi aku akan delete post itu.Nampaknya terpaksa la delete :p
Nanti kalau jadi semula aku akan publish balik.

Foto0087rindu Tanah Haram.

mode:Tangan dan mata sibuk melayari internet mencari destinasi percutian raya haji ini jika tak jadi ke ‘sana’.
Ataupun nak habiskan saja cuti 2 minggu dengan mengqadha’ game,movie,drama yang belum sempat ditonton.

………………

Banyak kali aku mendengar apabila hendak mencari subjek dakwah carilah yang baik akhlaknya dan blablabla.
Baru-baru ini ada bersembang dengan seorang sahabat,dia cakap untung kalau dapat jenis yang bekerja seperti si fulan ni.
Jujur dalam hati aku “setuju.kasihan mereka kerana dapat org yang malas macam aku.”

………………

sempat lagi update blog.round habis awal dan sempat balik rumah kejap.ok nak gerak ke kelas pula.

4 comments:

  1. semoga dapat memanfaatkan cuti dengan perancangan dan gerak kerja amal islami. iAllah.

    *daie akan berusaha untuk tidak membuang masa. ^^.

    ReplyDelete
  2. Bukan ke semua orang mesti jadi daie??

    ReplyDelete

komen dan pendapat amat dialu-alukan..