Friday, August 26, 2011

Tamat Pra-Klinikal

 

amaran awal: post ini tidak bermanfaat.lebih baik korang spend waktu buat benda lain.

Ada orang persoalkan kenapa seronok sangat apabila confirm dapat naik tahun,aku hanya mampu jawab,

“belajar sekarang ni bukan lagi soal cemerlang atau tidak cemerlang tapi soal lulus atau tidak lulus”

Perbezaan besar cemerlang dan lulus sahaja.Apapun alhamdulillah kini dah selesai 1/2 daripada proses pembelajaran aku di universiti.3 tahun sudah berlalu dan 3 tahun lagi yang perlu dihadapi.Terima kasih pada yang tak putus2 mendoakan.Kawan2 sebaya aku yang ambil diploma telah pun selesai menamatkan pengajian mereka dan ada yang sudah mula bekerja.

Hampir 3 tahun genap di Jordan,aku tak pasti added value apa yang telah diperoleh.Awal-awal datang dulu bermacam-macam cakap lebat perkara apa yang dihajatkan tapi bila tengok keadaan diri sekarang,suku pun belum tentu terlaksana.Perkara-perkara sebegini kadang-kadang mengajar aku untuk lebih baik berdiam tentang apa yang aku nak buat dan kurang berjanji.Kalau tak jadi nanti kang segan sendiri.

Kagum dengan member2 yang dulu datang sekali tapi kini sudah menjadi figure penting untuk masyarakat melayu di Irbid.Ada yang hebat dari segi kepimpinan,dari segi bahasa arab,dari segi al-Quran dan lain-lain yang tak dapat disebutkan disini.Seriously segan kalau nak bergaul dengan mereka yang hebat-hebat ni.

……………….

Dalam psiko ada belajar umur 21 (early adulthood),bermulanya fasa “intimacy vs isolation”.Patutlah JPA membenarkan pelajar tajaannya untuk berrkahwin pada tahun 3:p Lazimnya ketika tahun 3 berumur 21.Dan patutlah tahun ni makin galak member2 sini usik-mengusik tentang kahwin.

Actually dalam kesempatan ni nak ucapkan tahniah kepada rakan-rakan batch aku yang telah mendirikan rumah tangga.Setakat ni sudah 2 orang yang berkahwin dan bulan 9 ni insyaAllah akan menyusul seorang lagi.Sebelum ni baru terfikir nak dapat top 3.Melepas….haha.

………………….

Cuti 2 minggu sebelum klinikal.1st time kot cuti lama aku tak plan kemana-mana.Boleh mati akal jugak duduk rumah tak tahu nak buat apa.Sementara ramadhan ni mungkin ada aktiviti nak buat.Tak pe,aku dah sediakan sedikit plan untuk penuhi cuti ni,

1.tidur

2.main fb

3.layan movie

4.tidur

5.main fb

6.layan movie

dan kitaran berulang Smile

No comments:

Post a Comment

komen dan pendapat amat dialu-alukan..