Thursday, November 25, 2010

Cermin Berhabuk

بسم الله الرحمن الرحيم

Cuba kita lihat pada cermin yg kotor.
Agak2 ia boleh pantulkan wajah kita dengan sempurna ke tak.

Mesti kena cuci elok-elok dulu kan.Baru ia boleh pantulkan cahaya dgn elok.Kalau kita malas nak cuci disebabkan kotoran yang amat degil,dan kita hanya melapiknya dengan kepingan aluminium.Ia boleh pantulkan cahaya tetapi sudah tentu dah tak original dan pantulan tak kuat.

Jadi nak xnak untuk dapat kan pantulan yg mantap dan tulen,kita mesti mencucinya terlebih dahulu.Jika tidak kita hanya bergantung harap pada kepingan aluminium td untuk pantulkan cahaya.Kalau xde aluminium xleh pantul.


ok selesai karangan pendek "aku sebuah cermin" (^_^)

pengajaran dia boleh la fikir sendiri.Takkan semua nak suapkan.hehe..

-ni post muhasabah untuk diri sendiri dan moga bermanfaat juga pada org lain.jika diikutkan hati nak tulis cerita karangan lain,tapi tangguh la dulu.Rasa x sesuai pulak untuk masa sekarang.
-sejak akhir2 ni aku makin pening bila cuba memahami sesuatu dan aku kini cuba menjauhi untuk terlibat dgn masalah itu.

wallahu'alam.


1 comment:

  1. pengajaran yg saya dpt..cermin itu ibarat hati..then..fikir2kan seterusnya..:)

    ReplyDelete

komen dan pendapat amat dialu-alukan..