Friday, January 1, 2010

Tiada Yang Istimewa

 

Hari ni dah masuk 15 muharram menandakan dah 15 hari 1431 hijrah.Hari ini juga 1 januari menandakan bermulanya tahun baru 2010.Selalunya ramai yang ambil tarikh 1 Januari sebagai titik tolak untuk pelbagai perancangan dan azam baru.Bagi aku tak salah pun bersempena tahun baru syamsiah ni,malah sangat baik.Kehidupan seharian kita lebih banyak menggunakan tarikh masihi,maka lebih mudah untuk melakukan perancangan ikut masihi.

Aku tertarik apabila baca blog seorang senior di sekolah aku dulu.BroHamzah.Beliau telah melakukan strategic planning setiap masuk tahun baru.Apa yang ingin dicapai dan langkah-langkah mencapainya.Satu langkah yang amat baik dan wajar dicontohi.Ada orang cakap, “perancangan dan cita-cita jika tak dimaktubkan ibarat angan-angan kosong.”

Ini pun aku cakap kosong jugak.Aku bukan nak buat pun strategic planning.Cuma aku nak pesan bagi mereka yang berkemampuan,rancanglah kehidupan anda.Entah kenapa bagi aku,tahun baru dirasakan sama saja.Sama macam tahun baru hijrah baru-baru ni.Mungkin aku tiada perancangan khusus,maka aku tak tahu apa yang aku ingin capai dalam setahun.

Setiap detik yang berlalu menandakan kita makin hampir dengan kematian dan setiap detik yang disiakan takkan dapat dikembalikan.Aku cuma ada perancangan harian.Setiap malam aku amat berharap dapat melalui hari esok dengan lebih baik dari hari ini.Boleh kata tiap-tiap malam aku tanam azam sebegitu walaupun asyik gagal saja dan bila bangun pagi aku amat berharap hari itu lebih baik dari semalam.Graf peningkatan diri dalam range yang sekata selama ni malah mungkin menurun.Moga tahun depan akan menaik.

 

*alang-alang aku buat post hari ni,nak promot sikit satu benda.Ni iklan x official. Iklan official tunggu nanti akan dikeluarkan PERMAI atau BKAPJ.Ni baru nak testing.

Kepada pelajar2 Irbid,sini ada jualan inter voip.kpd siapa yang taktau interrate voip tu apa, orang selalu guna benda ni untuk call telefon malaysia menggunakan internet dengan rate serendah 0.02 euro seminit (jika tepon henset).Siapa yang berminat boleh hubungi saya melalui ym atau henset.Ym ada kat sidebar. 5 euro kredit panggilan dengan harga 7JD.

No comments:

Post a Comment

komen dan pendapat amat dialu-alukan..