Wednesday, August 5, 2009

Kisah Summer Sem

السلام عليكم

Agak lama kali ni aku tak tulis sesuatu untuk blog ni.Bila tengok dekat link dekat blog orang lain,blog ni dok bawah,menunjukkan dh lama aku tak update.kali ni pun aku tak tau nk kongsi apa.Bila xda sesuatu macam mana nk kongsi kan??   Akhir-akhir ni aku rasa lemah sangat.Bermacam-macam perkara mula datang kat fikiran aku ni.Kadang-kadang rasa macam nk berserah saja kpd takdir tanpa lakukan apa-apa.Akhir-akhir ni juga aku rasa malas sangat walaupun sebelum ni malas jugak tapi kali ni lagi malas.Maksud aku bukan malas baca buku,tapi malas benda lain.

Post kali ni pun bukan apa sgt,sembang2  ja.Aku merasakan entah kenapa aku ni sebenarnya tak layak pun berada dlm kapal dan jalan yang aku berada sekarang ni.Banyak sangat kelemahan dan kekurangan dan masalahnya aku tak tau pun apa kelebihan aku.Aku takut akan menyusahkan orang lain.Aku xnak sebab aku,perjalanan orang lain tersangkut.Bila diketuk pun aku tak mampu lakukan dgn sempurna apatah lg kalau tak diketuk.

ok dh sikit2.

.......

Kembali pada tajuk utama.

Summer sem yang padat dan memenatkan merupakan satu perkara lagi yang menguji.Bila balik ke rumah memang penat.Pelajaran minggu lepas belum faham lagi,yang hari ni pun tak faham gak,esok doktor ajar benda baru pulak,aku pun taktau bila nak cover semua tu.Masuk kelas pun nk cukup syarat saja,padahal satu apa pun x masuk.

Masa summer sem yang padat ni jugaklah mesyuarat agung persatuan-persatuan kat Jordan ni berlangsung.Boleh kata semua persatuan kat Jordan ni dah beralih kepimpinan.Aku ada la jugak terlibat dalam perlaksanaan mesyuarat dan aku amat bersyukur aku tak ditaklifkan apa-apa dalam persatuan.Tahniah kpd yang ditaklifkan.Boleh jadi taklifan ni menguntungkan atau merugikan.Kepada AMM Permai(kalau terbaca blog ni),aku tak janji apa-apa sebab aku ni bukan jenis yang rajin sgt.

Dekat Jordan ni,aku masuk 2 persatuan negeri iaitu Perak dan Kedah.Yang utama ialah Perak.Tapi ramai orang ingat aku ni Kedah,tau la aku x pandai cakap loghat Perak.Lagi satu mungkin sebab aku lebih banyak (mcm byk sgt) tolong Kedah kot,tu pasal orang ingat aku Kedah.Sebenarnya aku tak pernah berdaftar dgn kedah pun,entah macam mana boleh kantoi ic aku 02 kat tgh.Baru-baru ni aku terlibat tolong jadi pengerusi masjlis mesyuarat Perak, banyak aku tersasul.Yang Perak tertukar jadi Kedah.Macam mana la dalam mesyuarat Perak aku boleh tersebut Kedah,malu la jugak time tu,tp buat taktau je la.Aku tersasul sebab aku jugak ada jadi ajk untuk mesyuarat Kedah untuk keesokan hari,tu pasal habis tercampur semua.

DSCN2188

Family Day MPKJ di Hutan Dibbeen

DSCN2144 

ditugaskan sbg SPR

Keesokan harinya,Kedah dan Perak masing-masing buat family day di tempat yang sama.Lagi sekali aku rasa serba salah.Tapi aku tetap pi yang Kedah punya sbb aku kena jadi ajk walaupun aku ahli rasmi Perak.Segan aku masa bertembung dgn org Perak.Lepas tu aku terpikir,baik aku jadi rasmi Kedah.Tapi bila dipikir balik xnak aku jadi rasmi Kedah,sekutu cukup.

Kalau nak baca lagi ttg Family Day MPKJ,klik Majlis Pelajar Kedah Jordan kat ruangan persatuan di Jordan di sebelah kanan.

Final exam untuk summer sem ni berdasarkan dalam laman web insya Allah akan berakhir 26 hb Ogos.Kira agak awal dari jangkaan.Nampak macam best tapi hakikatnya perit.Pasti doktor akan tingkatkan kelajuan mengajar untuk kejar silibus.yang jenuh aku untuk ikut rentak doktor.Bila aku menjelajah ke blog-blog budak-budak sini,mesti ada tertulis tentang balik Malaysia.Semua dah pakat homesick.Takpalah,bagus la tu teringat rumah cuma jangan biarkan ia ganggu pelajaran pulak.(macam aku tak ingat rumah pulak)

Baru-baru ni jugak,aku ada tertengok video reunion batch aku.Jeles aku.tapi takpa,ukhwah itu tak semestinya kena jumpa,selagi mana kita berpegang pada tali Allah,selagi itulah kita berukhwah.Lagi kuat kita pegang pada tali Allah,lagi kuat ukhwah kita.

ok wasalam.

1 comment:

komen dan pendapat amat dialu-alukan..