Sunday, May 17, 2009

Selamat Hari Guru

السلام عليكم ورحمة الله

Bila tengok blog member-member,banyak tulis tentang hari  guru.Dekat status YM pun banyak tulis tentang hari guru semalam.Jadi aku pun rasa tak nak ketinggalan la untik tulis sesuatu tentang hari guru.Walaupun aku tau cikgu-cikgu aku bukan baca pun blog nih,tapi aku nak tulis gak.Sebab tanpa cikgu(sudah pasti yg pertama sebab ALLAH),tak jadi aku macam hari nih.

Mula-mula sekali aku nak ucap selamat hari guru kepada(ni la satu-satunya cikgu yg mungkin baca blog aku) sudah pastinya mak abah aku,mereka berdua ialah cikgu sekolah rendah dan menengah.Mereka jugak cikgu aku kat rumah.

DSCN0830

kurusnya aku time nih…

Seterusnya kepada cikgu-cikgu,ustaz-ustazah Sekolah Kebangsaan Toh Johan dan Sekolah Agama Al-Islahiyah,tempat aku belajar dari pra-sekolah hinggalah darjah 6.

Tak lupa jugak cikgu-cikgu sekolah memandu(apa nama entah,aku x ingat),lecturer2 di INTEC dan jugak doktor2 di JUST.

Kemudian, ucapan istimewa buat cikgu-cikgu dekat Maahad Attarbiyah Al-Islamiyah(MATRI).Aku rasa cikgu-cikgu dekat m3 lah yg paling istimewa.Dalam kelas bukan setakat mengisi otak dengan pelajaran,tapi turut membantu dalam pembentukan diri.Kalau nak sebut satu-persatu banyak sangat cikgu kat m3 yg mengajar ana,cukuplah secara umum kepada semua cikgu termasuklah ustaz-ustazah.Bagi ana,semua cikgu kat m3 macam ustaz-ustazah,malah mengalahkan ustaz-ustazah lain.

Kepada cikgu-cikgu ganti juga(yg ni mungkin baca blog nih),ana mengucapkan selamat hari guru kepada kalian.Walaupun cuma sebentar mengajar ana,tapi kalian tetap mengajar.Kepada sahabat-sahabat yg ada mengajar ana.Kira cikgu la jugak.

Walaupun,gaji tak seberapa,kalian tetap mengajar dengan penuh dedikasi.Dan ucapan khas buat Allahyarhamah Datin Halimaton,guru ana yang baru beberapa hari lepas pulang ke rahmatullah,ana doakan Umi berada bersama para solihin.Kepada sesiapa yg baca post nih,marilah sama-sama doakan jugak.

Memang payah nak jumpa cikgu-cikgu macam dekat m3.Pengorbanan yg dibuat sangat besar.Ada yg sanggup meninggalkan kerja yg lebih bergaji besar semata-mata untuk tinggal mengajar di sebuah sekolah kampung.

Walaupun kadang-kadang rasa segan sebab banyak nasihat dan amanat yang ana tak buat terutamanya dari mak abah dan cikgu-cikgu m3, doakan waih supaya diberi kekuatan untuk meneruskan perjuangan yang diwariskan oleh  Rasulullah saw.

Akhir kalam SYUKRAN LIKULLI MU’ALLIMIN

(kalerful la pulak post kali nih) 

 

3 comments:

  1. ye.post anda memang colourful kalini.
    n mane ade kurus~!!! hahaha...

    ReplyDelete
  2. ak tau la ak x sekurus ko..huhu
    maksud ak, ak dh mengembang skrg bila tgk balik gambaq lama..

    ReplyDelete
  3. salam. jazakallah. semoga Allah terima 'amal kita.

    from MAK n ABAH

    ReplyDelete

komen dan pendapat amat dialu-alukan..